6 ספרים מומלצים לחובבי כושר גופני, תזונה ובריאות

ספרים מומלצים לחובבי כושר גופני, תזונה ובריאות 
אם אתם כאלה שאוהבים לחקור ולהעמיק בכל הקשור לפעילות גופנית, תזונה ואורח חיים בריא אתם בוודאי שואפים להיות מעודכנים וללמוד את מנגנוני הגוף המגוונים. לא מעט כתבתי כאן בבלוג על תופעות המתרחשות בעקבות שינויים תזונתיים ו/או בעת ביצוע פעילות גופנית כגון: היפרטרופיה (עלייה במסת השריר), ליפוליזה (שריפת שומן), סוגי כיווצים של שרירים ועוד.
 
במאמר הבא אציג בפניכם 6 ספרים (חלקם מתורגמים משפות שונות) שיעזרו לכם להבין ברמה הבסיסית את תפקודן של מערכות הגוף במנוחה ובמאמץ, את השפעות הרגלי התזונה שלנו וכמובן גם תוכלו ליהנות מחוויות ומעדויות של חוקרים וסופרים אשר סקרו מקומות ותרבויות מעניינות הקשורות לפעילות הגופנית.

📚 תוכן עניינים:

ספר ראשון: "גוף האדם - אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה"

מאת: ד"ר ערן תמיר | הוצאה לאור: ערן תמיר.

לחלקכם ספר זה אולי מוכר מימי בית הספר במגמת מדעים / רפואה / ביולוגיה. הספר גוף האדם הנו ספר מעולה לחובבי מדעי החיים, תלמידים במגמת רפואה ולכל מי שמעוניין להרחיב את מאגר הידע שלו אודות גוף האדם. הספר נוגע באופן מסודר וענייני במבנה מערכות הגוף (אנטומיה), תפקודן (פיזיולוגיה) ואת הלקויות בהן (פתולוגיה).
 
גם חובבי הכושר ואנשי המקצוע בתחום יכולים למצוא פניני ידע בספר ועשויים ללמוד רבות אודות מערכות רלוונטיות יותר לתחום הכושר כגון: מערכת השרירים, מערכת השלד, מערכת העצבים ועוד. הספר כולל בתוכו מגוון איורים המסייעים להמחשה והבנה של מבנה מערכות הגוף ותפקודן.

ספר שני: "הפיזיולוגיה של המאמץ"

מאת: שחר נייס וד"ר עמרי ענבר | הוצאה לאור: פוקוס.
 
אם הרחבתם את מקצוע החינוך הגופני בהיקף של שלוש / חמש יחידות בבחינות הבגרות אתם בוודאי מכירים את הספר "הפיזיולוגיה של המאמץ". מעבר לתלמידי מגמת החינוך הגופני, ספר זה מיודע גם לאנשי מקצוע כגון: מאמנים, מדריכים, מורים לחינוך גופני, תזונאים, פיזיותרפיסטים, רופאים, אחיות, סטודנטים במקצועות הספורט וכמובן גם לקהל חובבי הכושר.
 
הספר נוגע במגוון רחב של תחומים המרכיבים את עולם הפעילות הגופנית כמו: פיזיולוגיה, קינסיולוגיה, תורת הכושר הגופני והיבטים בריאותיים אחרים. בנוסף, הספר שופע איורים המסייעים להמחשה והבנה של הנושאים המדוברים.

ספר שלישי: "אימון במשקולות - צעדים להצלחה"

מאת: תומאס ביכל ובארני גרובס | הוצאה לאור: פוקוס.
 
הספר "אימון במשקולות - צעדים להצלחה" הוא מעין מדריך העוסק יותר באופן הפרקטי, הטקטי והאסטרטגי של אימון באמצעות משקולות - בקיצור - ביצוע! הספר מתאים לכל מתאמן או מתאמנת בחדר הכושר שמתכננים להתאמן בעזרת משקולות חופשיות ו/או מכשרים ייעודיים.
 
הספר גם פונה לקהל המקצועי כמו מאמנים ומדריכים וכולל בתוכו את הידע הבסיסי הדרוש על מנת להכיר מקרוב את המושגים הבסיסים בעולם הכושר, רכישת מיומנויות יסוד, הבנת חלוקת השרירים, רישום תוכנית אימונים בסיסית ועוד.

ספר רביעי: "נולדנו לרוץ"

מאת: כריסטופר מקדוגל | הוצאה לאור: אחוזת בית, ידיעות ספרים.
 
לאוהבי הספרות וההרפתקאות שביניכם הספר "נולדנו לרוץ" הוא אוצר של ממש. הסופר כריסטופר מקדוגל (עיתונאי ורץ חובב למרחקים ארוכים) משתף את מסעו בעולם הריצה בעקבות רץ מתבודד ממקסיקו (קביו בלקו) ומעביר באופן מרתק במיוחד את הקשר הארוך של האדם לעולם הריצה.
 
בספר מקדוגל חושף את הקוראים לשבט הטראומארה המוכר בזכות כושר הריצה היוצא דופן של בני השבט. אם אתם אוהבים לרוץ במרחבים ולקרוא ספרות משובחת - הספר הזה הוא בשבילכם!
 

ספר חמישי: "תזונה לספורטאים - המדריך השלם"

מאת: אניטה בין | הוצאה לאור: פוקוס.

כולם יודעים שכדי ליהנות משלל היתרונות שיש לפעילות הגופנית להציע מומלץ לשלב לצידה שגרה תזונתית מאוזנת ומבוקרת. הספר "תזונה לספורטאים" הנו ספר הדרכה תזונתי לחובבי כושר, מתאמנים ומאמנים המעוניינים להרחיב את הידע האישי ו/או המקצועי שלהם בתחום התזונה.
 
בנוסף, הספר מציג לקוראיו קווים מנחים לשיפור מגוון יכולות פיזיות גופניות, שינוי הרכב הגוף וירידה במשקל, הנחיות והמלצות מקצועיות ואפילו תוכניות תזונה לדוגמה. - בונוס: מתאים גם לטבעונים וצמחונים.

ספר שישי: "האזורים הכחולים"

מאת: דן בוטנר | הוצאה לאור: כנרת זמורה דביר.

זאת לא הפעם הראשונה שאני מזכיר את פרויקט "האזורים הכחולים" כאן בבלוג. אם קראתם את המדריך המרוכז לגוף בריא ואיכות חיים או את האזורים הכחולים - מה ניתן ללמוד מבני המאה? אתם בוודאי יודעים שיש לחברה המערבית הרבה מה ללמוד מהתושבים באזורים הללו.
 
בוטנר חושף בספרו מסע מרתק בארבעה אזורים ברחבי הגלובוס בהם תוחלת ואיכות החיים הן מהגבוהות בעולם (המכונים "אזורים כחולים"), וחושף בפני הקוראים את הסודות שעזרו לאוכלוסיות אלו להיות מהמשגשגות והבריאות ביותר בעולם.
 

סיכום

במובן מסוים ידע הוא כוח, במיוחד כאשר יודעים להמיר מילים למעשים ובייחוד כאשר מדובר בכושר גופני ובריאות. אם אורח חיים בריא ופעילות גופנית הם חלק משמעותי בחיים שלכם, תמיד אמליץ לקרוא ולהגדיל את מאגר הידע האישי שלכם שבסופו של דבר ישפר את איכות חייכם. עד אז, תזכו לאושר, עושר וכמובן כושר.
חדש יותר ישן יותר