שאלון הבריאות - מה אתם יודעים על אורח החיים שלכם?

שאלון הבריאות של פיטנסופיה 
 
שאלון הבריאות הוא למעשה רשימת שאלות שחיברתי מלמידה וניסיון עם אנשים בשטח. שאלות אלה יעזרו לכם להבין טוב יותר איך אתם מנהלים את אורח החיים שלכם, והאם כדאי לכם לשנות הרגלים ולשפר את אורח החיים. השאלון מונה 10 שאלות בנושאי הבריאות: ספורט וכושר, תזונה, עישון ומוטיבציה, ענו על השאלות בכנות על מנת לקבל את התוצאה המתאימה ביותר עבורכם. בסוף השאלון תצטרכו לחשב את סכום התשובות שקיבלתם על מנת להגיע לתוצאה, אז קדימה מתחילים!

שאלה 1 - כמה שעות בשבוע מוקדשות לצורך פעילות גופנית?

1. לא מבצע פעילות בכלל
2. 1 - 4 שעות בשבוע
3. 4 - 8 שעות בשבוע
4. מעל 8 שעות בשבוע


שאלה 2 - כמה פעמים בשבוע אתם אוכלים מזון מהיר (Fast Food) בבית ובחוץ?

1. אני אוכל/ת לרוב רק מזון מהיר
2. 4 - 6 פעמים בשבוע
3. 1 - 4 פעמים בשבוע
4. לעיתים רחוקות, בערך פעם בחודש ויותר.


שאלה 3 - האם אתם מעשנים?

1. כן, באופן קבוע ובכמות גדולה
2. כן, באופן קבוע אבל לא יותר מידי
3. לעיתים רחוקות מידי פעם
4. לא.


שאלה 4 - האם אתם מוצאים את עצמכם מתעייפים מפעילויות שגרתיות כמו: עלייה במדרגות, סחיבת שקיות של קניות, הליכה קלה בעלייה, טיול עם הכלב וכו...

1. כן, כמעט כל יום.
2. לעיתים די קרובות
3. לעיתים רחוקות
4. לא.


שאלה 5 - מאילו רכיבים מורכב המטבח שלכם ברגע זה?

1. אני אוכל לרוב בחוץ או מזמין לבית.
2. אוכל מוכן, קפואים, חטיפים וממתקים.
3. די שגרתי, דגני בוקר, לחמים, מוצרי חלב שימורים ועוד...
4. מוצרי מזון מאיכות גבוהה: לחמים איכותיים, מוצרים אורגניים, שמנים איכותיים, מוצרים טריים וטבעיים.


שאלה 6 - כמה שעות ביום אתם מקדישים עבור ישיבה מול מסך? (טלוויזיה, פלאפון, מחשב ועוד...)

1. כמה שיותר! אין כמו מרתון בנטפליקס, VOD ורשתות חברתיות (מעל 8 שעות)
2. משתדל לצמצם כמה שאפשר אבל לא מוותר על כמה פרקים מהסדרה שאני הכי אוהב ( 4-8 שעות).
3. די ממוצע, רואה חדשות בערב, סדרה טובה לפעמים וגולש קצת באינטרנט (2-5 שעות).
4. מעט מאוד, לא חסיד של רשתות חברתיות או סדרות, מעדיף ספר טוב (1-2 שעות).


שאלה 7 - מהי רמת הפעילות הגופנית שלכם בעבודה?

1. כמה שפחות תנועה: עבודה משרדית, נהיגה או מקום קטן ללא מרחב תנועה ועוד...
2. לרוב אין הרבה תנועה, לעיתים הולכים קצת או מרימים חפצים כמו: אבטחה, עבודות קבלה ושירות לקוחות ועוד...
3. די סטנדרטי, עבודה בעמידה לרוב ותנועה סבירה כמו: חלוקת עיתונים, משק, משלוחים ועוד...
4. רמת פעילות גופנית גבוהה: עבודות בניין, הובלות, הצלה וביטחון, מאמנים ומדריכים ועוד...


שאלה 8 - כמה פעמים בשבוע אתם שותים משקאות אלכוהוליים?

1. לפחות 3 פעמים בשבוע, אני יוצא המון למסיבות ופאבים...
2. 1 - 3 פעמים בשבוע.
3. לעיתים רחוקות יותר ,פעם בחודש אולי...
4. בכלל לא, לא אוהב משקאות מהסוג הזה.


שאלה מספר 9 - האם התחביבים שלכם מעודדים פעילות גופנית?

1. שאני חושב על זה, אין לי תחביבים...
2. לא ממש, קריאת ספרים ושינה נחשב?
3. בערך, אני אוהב לטייל בטבע, לשחות ולצאת להליכה עם הכלב
4. ברור! אין על ספורט וכושר!


שאלה 10 - האם אתם חווים עייפות במהלך היום ומרגישים חוסר אנרגיה באופן כללי?

1. כן אני עייף רוב היום... מחכה רק לשעה שבה אגיע למיטה
2. לעיתים קרובות אני מרגיש עייפות וחוסר אנרגיה
3. לעיתים רחוקות, לפעמים יוצא לי להרגיש תשוש ועייף
4. עייפות? אני מרגיש ערני כל הזמן! לישון זה בזבוז זמן...


כל הכבוד! הגעתם לסוף השאלון, כל שעליכם לעשות הוא לחשב את סכום התשובות שקיבלתם ולראות לאיזו קבוצה אתם שייכים:

10 - 20: אורח חיים לא בריא, יושבני ופוגע בבריאות לטווח זמן ארוך, יש לבצע שינוי לטובת איכות חיים טובה יותר.

21 - 30: אורח חיים ממוצע, ניתן לבצע שינויים לטובת שיפור איכות החיים, לשמר את ההרגלים הטובים ולעודד הרגלים מקדמים אחרים.

31 - 40: נראה שאתם מקיימים אורח חיים בריא ופעיל, כל שנותר לכם לעשות הוא לשמור על הקיים וכמובן לשמור על איזון בין פעילות למנוחה.


בהצלחה!
חדש יותר ישן יותר