סקירה - טבעות ההתעמלות האולימפיות

טבעות ההתעמלות האולימפיות בסקירת המוצרים האחרונה שנערכה כאן בבלוג, סקרנו את רצועות האימון המעולות של DOMYOS הנמכרות ברשת דקטלון. במאמר סקירה זה אציג בפניכם את האחות הגדולה של רצועות האימון – הטבעות האולימפיות (או טבעות התעמלות אם תרצו). באופן כללי, טבעות התעמלות הן ציוד כושר מדהים, ומה שהופך אותן לכאלו הם הפשטות והאפשרויות התנועתיות הכמעט בלתי נגמרות שאפשר לבצע איתן.

כמי שנוהג להתאמן רבות עם משקל הגוף, אני דואג תמיד לקחת את טבעות ההתעמלות לכל חופשה או נסיעה ארוכה. אין ספור אפשרויות גיוון הכוללות תרגילים כמו: מקבילים, עליות מתח, שכיבות סמיכה, פרפר, חתירות, הרחקה אופקית של הכתף ועוד, הופכות את הטבעות האולימפיות לאחד מכלי האימון הטובים ביותר לפיתוח כוח בפלג הגוף העליון, בניית מסת שריר ושיפור שיווי המשקל.

בסקירה הבאה נעסוק בנושאים הבאים:
  1. רקע קצר על הטבעות האולימפיות
  2. סוגי טבעות התעמלות נפוצות
  3. רצועות אימון או טבעות אולימפיות?
  4. אפשרויות התקנה
  5. חוויות האימון
אז אנחנו יוצאים לדרך עם הטבעות האולימפיות ויתרונותיהן!
 

מהם הטבעות האולימפיות (באנגלית: Gymnastics Rings)?

בשונה מרצועות האימון החדשות והנפוצות היום בשוק, הטבעות האולימפיות הן ציוד ספורט ותיק בעל מורשת מפוארת הן בקרב חובבי הספורט והן בקרב ספורטאים תחרותיים. בספורט התחרותי ובאולימפיאדה, הטבעות משמשות כאחד המתקנים בתחרויות התעמלות המכשירים, בהם הספורטאים מבצעים מגוון תנועות ואלמנטים גופניים שונים. את הטבעות תוכלו למצוא במקומות נוספים כגון: חדרי כושר, מועדוני קרוספיט, סטודיו לשיקום מפציעות ובעיקר במועדוני התעמלות.

רוב התרגילים המבוצעים באמצעות הטבעות האולימפיות מיועדים בעיקר לחיזוק פלג הגוף העליון, אף אל פי שניתן לבצע גם תרגילים לחיזוק פלג הגוף התחתון. כמו רצועות האימון, ניתן להתאמן עם טבעות ההתעמלות בבית, בחדר הכושר או בחוץ, כך שתמיד תוכלו לשמור על כושר בכל מקום. לעומת רצועות האימון, הטבעות האולימפיות דורשות לרוב כוח רב יותר בפלג הגוף העליון עקב האפשרות לשאת עליהן עומסים כבדים יותר. בנוסף, טבעות ההתעמלות לרוב ידרשו יכולות אתלטיות ומוטוריות גבוהות מאלה של רצועות האימון, בעיקר בתרגילים בהם אין מגע של הרגליים בקרקע ושיווי המשקל אינו אופטימלי.
 

סוגי טבעות התעמלות

ישנם שלושה סוגים נפוצים של טבעות אולימפיות:

  • טבעות מעץ
  • טבעות מפלסטיק
  • טבעות ממתכת – פחות נפוץ

טבעות העץ נחשבות לאותנטיות, עמידות ונאמנות למקור, בעוד שטבעות הפלסטיק נחשבות לקלות לנשיאה, זולות יותר וניתן להשיג אותן במגוון רחב של צבעים ועיצובים. את טבעות המתכת יותר נדיר לראות, ובהן נעשה שימוש בדרך כלל בגני ספורט ציבוריים או מועדוני כושר בהם השימוש במכשירים רב יותר. בעת רכישת הטבעות יש להתחשב בחומר שממנו הן עשויות ובהעדפות המתאמן.

אם הנכם רגילים להתאמן עם משקולות מברזל ואוהבים את האחיזה בהן, אז טבעות ממתכת עשויות להתאים יותר עבורכם. אם הנכם מתאמנים ללא כפפות ואוהבים אחיזה מחוספסת יותר, אולי טבעות העץ יתאימו לכם. ואם אתם אנשים של צבעים ועיצוב, תוכלו לבחור ממגוון רחב של טבעות פלסטיק איכותיות. יש להתאים כל ציוד כושר חדש למתאמן שמשתמש בו.

 

טבעות התעמלות מפלסטיק

רצועות אימון או טבעות אולימפיות?

אז בוודאי אתם שואלים מה מתאים יותר עבורכם או באיזה ציוד עדיף להשתמש. כמו שהזכרתי בתחילת הסקירה, הטבעות האולימפיות דורשות לרוב כוח רב יותר בפלג הגוף העליון. הסיבה לכך טמונה בהבדל משמעותי ביותר בין הטבעות לבין רצועות האימון והוא:

ברצועות אימון תמיד קיימת תמיכה של הגוף באמצעות מגע של הרגליים / ידיים בקרקע, בעוד שטבעות התעמלות מאפשרות לבצע תרגילים בהם הגוף אינו נתמך בקרקע וכל משקל הגוף נתמך אך ורק באמצעות הזרועות. מצב זה מגביר את ההתנגדות ומוריד את רמת שיווי המשקל. דוגמה לתרגילים מסוג זה: עליות מתח, עליות מקבילים, עליות כוח, פרונט ליבר, פלאנץ' ועוד...

אז אם הנכם מתכננים לבצע תרגילי התנגדות בהם יש צורך בתמיכה של הזרועות בלבד ללא תמיכת הגוף בקרקע, טבעות ההתעמלות עשויות להיות בחירה חכמה יותר. אם הנכם מעוניינים לבצע תרגילים עם דרישת כוח קטנה יותר וסביבה יציבה יותר, רצועות האימון יכולות להיות ציוד כושר מעולה עבורכם. 

אפשרויות התקנה

את הטבעות ניתן להתקין בקלות כמעט בכל מקום בו יש מוט מתח, רכיב מקובע וחזק או וו תלייה שיכול לשאת את משקל גופו של המתאמן. סט הטבעות כולל: שתי טבעות התעמלות ושתי רצועות לתליית הטבעות, פשוט ויעיל. תהליך ההתקנה:
  1. ליפוף הרצועה סביב מוט המתח / וו התלייה.
  2. השחלת הרצועה דרך הטבעת.
  3. הידוק ואבטוח הרצועה.
  4. בדיקת ההתקנה על מנת לוודא שניתן להתאמן בבטחה.

ניתן להתאמן כמעט בכל מקום, פשוט מאוד להתקנה, קל לנשיאה והטוב ביותר לגוף שלנו, כיף אמיתי!

חוויות האימון

טבעות התעמלות הן כלי מעולה וללא ספק השימוש בהן מעלה את חווית האימון במספר רמות. הטבעות בהן אני משתמש הן טבעות עץ והן משדרגות את חווית האימון שלי במספר אופנים:
  • הרחבת לקסיקון התרגילים שניתן לבצע.
  • שליטה על רמות הקושי בכל תרגיל.
  • אחיזה נוחה וטבעית.
  • התאמה אישית בצורה מושלמת.
  • מתן חופש תנועה גדול יותר במפרקים.
  • עבודה ואימון על יציבה ושיווי משקל.
 

סיכום

הטבעות האולימפיות הן כלי אימון מדהים שמרחיב את מגוון התרגילים ומסייע לרכוש רכיבי כושר נוספים. חשוב לגשת לאימון עם טבעות באופן מבוקר וחכם על מנת להימנע מפציעות מיותרות. יש לבצע את האימונים בהדרגה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע על מנת להשיג תוצאות מקסימליות. מקווה שעזרתי לכם לעשות את הבחירה הנכונה, ניפגש במאמר הבא, ועד אז תשמרו על כושר.


הערה: חשוב לי להבהיר, סקירה זו אינה מקודמת או ממומנת על ידי גוף או חברה מסוימת, והיא מציגה את דעתי האישית ואת חווית השימוש שלי במוצר. לא אגנה, לא אשמיץ או אכפיש שם של חברה או מוצר כזה או אחר. בנוסף, אעלה לסקירות כאן בבלוג רק מוצרים שבאמת התנסיתי בהם ושחווית השימוש בהם לטעמי היא ראויה לציון ובגלל זה ארצה לשתף כאן ולפרגן לאותם מוצרים כדי שאחרים יוכלו ליהנות מהם גם כן. לא אוכל להתנסות בכל המוצרים הקיימים בשוק ואני בטוח שישנו עוד מבחר עצום של מוצרים מצוינים שלא יוזכרו כאן בבלוג.

חדש יותר ישן יותר