איך לשמור על כושר בחופשה? | 10 פריטים שכל מתאמן חייב לארוז

הצ'קליסט השלם למתאמן בחופשה

הנה הגיע הרגע שבו מתחילים לארוז בהתרגשות את המזוודות לקראת חופשה מרעננת. עבור אנשים שלא נוהגים לבצע אימונים בשגרה היומית שלהם, נסיעה לחופשה והפסקת השגרה עשויה להיות די פשוטה.


מי מאיתנו שדואג לשמור על שגרת אימונים קבועה יודע שאחת המטרות העיקריות בחופשה (מעבר לטיולים, קולינריה ותרבות) היא להמשיך ולהשתפר בשגרת האימונים במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב פשוט לשמור על ההישגים הקיימים.


מה לעשות? תאמינו או לא, יש אנשים שהחופשה שלהם לא תיהיה מושלמת בלי שגרת האימונים הקבועה שלהם.


אז אם גם אתם לא מסוגלים לוותר על אימוני הכושר בחופשה, הצ'קליסט הבא הוא בשבילכם. ריכזנו עבורכם את הדברים החשובים ביותר שכל מתאמן צריך לבדוק לפני הנסיעה לחופשה. קריאה מהנה!

✈️ תוכן עניינים:


✓ חדר כושר

הפתרון הקל (אך היקר יותר) הוא לבחור מלון הכולל חדר כושר מאובזר שיאפשר לכם לשמור על שגרת האימונים כרגיל. אפשרות נוספת היא, לברר האם יש חדר כושר בקרבת אזור הלינה שלכם וכך תוכלו להיות נגישים לחדר כושר בקלות רבה במהלך החופשה.


✓ ביגוד

ודאו שאתם אורזים ביגוד ספורטיבי נוח התואם את מזג האוויר. בין אם אתם מתאמנים בחוץ או בחדר הכושר, חשוב להתאים את הביגוד הן לסוג האימון שמבצעים והן למזג האוויר המקומי.


✓ נעליים

אני מניח שאין יותר מידי מה להרחיב בנושא. הקפידו לארוז נעליים נוחות שמצד אחד מותאמות לפעילות שאותה אתם מבצעים, ומצד שני תואמות את המשטח (שטח / חול / אספלט / חדר כושר) עליו אתם מבצעים את האימון.


✓ שעון כושר

לאלו מכם שאוהבים למדוד ולבצע ניתוח מעמיק לאימונים, לשעון הכושר, ככל הנראה, יש מקום מכובד במזוודה שלכם. עם שעון הכושר תוכלו לבצע מדידות ומעקבים (דופק, צריכת חמצן, מרחק, צעדים, שריפת קלוריות) גם במהלך החופשה.


✓ ציוד

רלוונטי יותר עבור אותם נופשים שלא יהיו נגישים לחדר כושר מאובזר. ציוד כושר יכול לכלול מגוון רחב של אביזרי אימון שיבטיחו שגם אם אינכם נמצאים בקרבת חדר כושר, תוכלו בעזרת ציוד בסיסי להשלים את שגרת האימונים שלכם במהלך החופשה ללא שום עיכובים מיותרים. בציוד ניתן להשתמש במגוון מקומות כמו: פארקים, מסלולי הליכה ואפילו בחדר המלון.


ציוד הכושר יכול לכלול בין היתר: דלגית (חבל קפיצה), רצועות אימון (TRX), טבעות התעמלות, גומיות התנגדות, ידיות שכיבות סמיכה, משקולות יד / רגל ועוד.


✓ משחה לכאבי שרירים

כל מתאמן מתחיל או מתקדם יודע שכאבי שרירים ופציעות יכולים לפגוש אותו כמעט בכל רגע, גם במהלך חופשה. מומלץ להצטייד במשחה נגד כאבי שרירים למקרה שאולי תצטרכו אותה. אחרי הכל, להעביר חופשה שלמה לצד כאבי שרירים זאת לא המטרה של אף אחד.


✓ תוספי תזונה

חלק מהמתאמנים נוהגים לתסף באופן קבוע את תזונתם בתוספי תזונה כמו: אבקת חלבון, חטיפי חלבון, קריאטין, קפאין, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ועוד. אם אתם נוהגים לצרוך תוספי תזונה כנראה שלא תרצו לשכוח אותם בבית.


✓ תומכי מפרקים / שרירים

מתאמנים רבים אוהבים להשתמש בתומכי מפרקים משלל סיבות: שיקום מפציעות, תמיכה אלסטית לשירירים בעת ביצוע התרגילים, מניעת פציעות וכאבים, קיבוע חלקי של מפרקים (על מנת לא לאפשר טווח תנועה גדול מידי) ועוד. תומכי מפרקים / שרירים נפוצים הם: חגורת גב, תומך ברך, שרוולי לחץ לריצה, תומך קרסול, תומך מרפק, רפידות לנעליים ועוד.


✓ כפפות אימון

רלוונטי בעיקר למרימי המשקולות ולמתאמני הכוח שבנינו. אם אתם מסוג המתאמנים שנוהגים להרים משקלים עם כפפות אימון, חשוב לארוז אותם במזוודה לפני היציאה לחופשה. כל מתאמן בוחר את כפפות האימון הנוחות לו ביותר, ולנסות לחפש כפפות חדשות בחופשה זה לא משהו שרובנו היינו מאחלים לעצמנו.


✓ אוזניות

כמעט כולם אוהבים להאזין למוזיקה במהלך היום, ובאימון הכושר במיוחד. מחקרים רבים מראים את הקשר שבין האזנה למוזיקה בזמן האימון לבין ביצועים ספורטיביים משופרים. אם גם אתם חובבי מוזיקה בוודאי תרצו להשתמש באוזניות במהלך אימוני החופשה שלכם.


סיכום

עד כאן הצ'קליסט הבסיסי לכל מתאמן חובב או מקצועי. רגע לפני שאתם סוגרים את המזוודה ודאו שכל מה שאתם צריכים לאימון הכושר המושלם מצטרף אליכם לחופשה. אחרי הכל, עבור המתאמן המושבע, חופשה ללא אימון אחד לפחות היא לא באמת חופשה.

חדש יותר ישן יותר