פעילות גופנית ירוקה - היתרונות של אימוני הכושר בטבע

יתרונות בביצוע פעילות גופנית
כולם כבר מכירים את היתרונות שבביצוע פעילות גופנית וקיום אורח חיים בריא, אך האם יש למיקום בו אנו מבצעים את האימונים השפעה? כנראה שכן, הכירו את - הפעילות הגופנית הירוקה. זה לא עוד טרנד חדש בעולם הפיטנס, אלא מסורת ארוכת שנים הנחקרת לא מעט זמן שמביאה איתה את היתרונות שיש לטבע להציע לחווית האימון שלנו, וכמובן לתוצאות שנוכל להפיק ממנו.

מסתבר שלשהייה בטבע בכלל ולביצוע פעילות גופנית ירוקה בפרט, יש יתרונות רבים בכל הקשור לכושר הגופני ולבריאות הגוף הכללית. ביפן יש מנהג עתיק ונפוץ שנקרא "מקלחת יער" (Shinrin-yoku) שבו נהוג לטייל בנינוחות ולשהות זמן מה בסביבת היער. ביפן הבינו שקרבה לטבע ובילוי באויר הפתוח כוללים יתרונות רבים לגוף האדם, הן פיזית והן מנטלית. אז מהם היתרונות של פעילות גופנית ירוקה ואיך להתחיל להתאמן בטבע? השארו איתנו ותגלו.

1. הפחתת המתח ושיפור מצב הרוח

ביצוע פעילות גופנית באוויר הפתוח נמצאה יעילה לשיפור מצב הרוח והפחתת המתח. עוד נמצא כי התבוננות בנופים ירוקים כמו יערות וצמחייה עשויה להפחית את רמתם של הורמוני לחץ כמו אדרנלין וקורטיזול. בנוסף, חשיפה לאור השמש תוך כדי ביצוע פעילות גופנית עשויה להגביר את יצור הסרוטונין האחראי על מצב רוח טוב, שלווה ורוגע.

2. ויטמין די

זה כבר ידוע שהמקור העיקרי לקבלת ויטמין D (ויטמין די) הוא חשיפה מבוקרת לקרני השמש (בעיקר קרני שמש מסוג UVB). פעילות גופנית ירוקה מאפשרת חשיפה לאור השמש ובכך מסייעת לגוף לייצר באמצעות החשיפה לקרני השמש ויטמין D באופן טבעי.

3. מוטיבציה

פעילות גופנית ירוקה נמצאה כמגבירת מוטיבציה בעיקר בגלל הגיוון בנופים, הגברת ההנאה מחווית האימון ומתחושת "הבריחה" מהשגרה העמוסה של חיי היום יום. כל אלו, מעודדים את המתאמנים לחזור ולהמשיך להתאמן בטבע.

4. שיפור יכולת קוגנטיבית

מחקרים נסיוניים לטווח קצר הראו עליה ביכולות הקוגנטיביות בעיקר ביכולת הריכוז (פוקוס) וירידה בלחץ הדם. מחקרים לטווח ארוך מצאו קשר בין מגורים במרחבים ירוקים לבין ירידה במחלות לב, סוכרת, אסתמה ומצבים בריאותיים אחרים.

5. שינה איכותית

פעילות גופנית ירוקה משפרת את איכות השינה. מתאמנים אשר מבצעים אימונים בסביבת הטבע מדווחים על שינה ארוכה ואיכותית יותר. קביעה זו מבוססת על שאלונים שחולקו למתאמנים ומערכות מידע גיאוגרפיות.

6. אוויר עשיר ונקי

צמחים (יבשתיים וימיים) מבצעים תהליך שנקרא פוטוסינתזה. בתהליך הפוטוסינתזה הצמחים מייצרים לעצמם את המזון באמצעות קליטה של אור השמש, פחמן דו - חמצני ומים. כחלק מהתהליך משתחרר חמצן (O2) מהצמחים אל החלל וזהו מקור החמצן העיקרי של כדור הארץ. פעילות גופנית ירוקה המתקיימת בסביבה צמחית עשירה בחמצן ובאוויר נקי.

7. זה בחינם!

פעילות גופנית כוללת יתרונות רבים משיפור הכושר הגופני, דרך יתרונות בריאותיים ועד לשינה איכותית ופיתוח מוטיבציה, וכל זה בחינם אין כסף!

סיכום

במאה ה - 21 שבה הכל טכנולוגי ודיגיטלי קצת קשה לראות את הקשר שבין האדם לטבע. אך אם נעצור לרגע ונביט לאחור, נוכל לראות שבני האדם תמיד היו, וכנראה שתמיד יהיו חלק מהנופים והסביבה הטבעית של כדור הארץ. אתם יכולים לנסות לצאת לאימון קצר או להליכה קלה במסלולי הטבע, ואולי תגלו עולם חדש לא הכרתם.
חדש יותר ישן יותר