אל תהיו כבדים – איך להפוך מבטטת כורסה למכונה משומנת

איך להיכנס לכושר וגם להתמיד בזה?


אתם מסיימים יום עבודה, עייפים, תשושים וכל מה שאתם רוצים לעשות זה פשוט לשבת על הספה, לנוח ולראות טלוויזיה. פתאום, מתעורר חברכם הנאמן – המצפון – ומזכיר לכם שבדיוק אתמול בערב לפני השינה, הבטחתם לעצמכם שממחר אתם מתחילים להתאמן ולהיכנס לכושר.


ממש ברגעים הללו מתחוללת מלחמה בין המצפון שדואג לבריאותכם ומנסה להוציא אתכם לריצה, ולבין הרצון הענק להתבטל ולהעביר עוד ערב מול הטלוויזיה. ברוב המקרים, שלט הטלוויזיה מוצא את דרכו אל כף ידינו, מה שמסמן את הפסדו המוחץ של המצפון הנאמן, והנה עובר לו עוד יום בבטלה מוחלטת.


אז אם גם אתם רוצים להיכנס לכושר ומוצאים את עצמכם דוחים את הקץ עוד ועוד, הגעתם למקום הנכון. כדי להבין מה גורם למישהו לקום מהספה ולהתחיל לזוז, הייתי חייב למצוא מישהו שעשה זאת בעבר ויכול לשתף את הסיפור שלו.


את ש' אני מכיר שנים רבות, וכשסיפרתי לו שיש לי בלוג בתחום הכושר, עלה הרעיון לשתף את דרכו הספורטיבית. ש' הוא מאותם האנשים שהצליחו לעזוב את הספה המפנקת לטובת כיסא אופניים, והתחילו לקיים אורח חיים אקטיבי. אז בלי הרבה דיבורים מיותרים, בואו לגלות מה ניתן ללמוד מדרכו הספורטיבית של ש' ואיך הטיפים שלו יעזרו לכם לקום מהספה.

 
שאלה מס' 1: מה גרם לך לרצות להתחיל?
 
תשובה: "הגורם המרכזי הוא בריאות כללית והמחשבה שעדיף להיות בעל עודף משקל עם קצת כושר, מאשר בעל עודף משקל שהוא - Couch Potato (בטטת כורסה)."
 
 
שאלה מס' 2: מה עזר לך בתחילת הדרך?

 
תשובה: "מה שעזר לי זה תהליך החיפוש וההתנסות: פעם חדר כושר, שחייה, אופניים הליכה בהרים, לפעמים ריצה איטית. מכל ההתנסויות ראיתי שהליכה / ריצה הכאיבה לי בברכיים ובגב, אז הפסקתי. שחייה הייתה טובה מאוד כי היא מפעילה שרירים ללא עומס על המפרקים, וגם כאן שחיה לא נכונה גרמה לכאבים עד ששיפרתי את סגנון השחייה.
 
בהתחלה, בזמן הרכיבה על האופניים היו כאבים בברכיים ובגב. כדי שיהיה נוח בזמן הרכיבה באזור ישבן, החלפתי מושבים וכיוונו לי את האופניים בהתאמה למידות שלי. זה לקח שנה כל הניסיונות עם כאבים עד שהגוף מתרגל."
 
 
שאלה מס' 3: אילו ענפי ספורט דיברו אליך יותר?
 
תשובה: "שחייה ואופניים"
 
 
שאלה מס' 4: ‏איך נראו האימונים הראשונים שלך?
 
תשובה: "האימונים הראשונים היו ללא ידע, אלא ניסוי וטעייה, דבר שפוגע במוטיבציה להמשיך בגלל פציעות של טירון. במבט לאחור, היה נכון להתחיל עם מדריך מוסמך בתהליך איטי."
 
 
שאלה מס' 5: מהם הקשיים המרכזיים והמאתגרים ביותר לאורך כל הדרך?
 
תשובה: "האתגר הכי גדול בדרך, הוא להוציא את עצמי מהספא לטובת פעילות ספורט כלשהי והמלחמה היא כל יום מחדש. לא ברור לי עד היום איך מגייסים מוטיבציה לבד."
 
 
שאלה מס' 6: איך התמודדת עם הקושי?

 
תשובה: "בהתחלה זה קשה אך עם התמדה העסק הופך לקל יותר. אבל הקושי לבצע תמיד קיים, כי עם הזמן אתה מבצע דברים קשים יותר לדוגמא 5 בריכות ובהמשך - 10 20 30 .... כנ"ל לגבי האופניים 5 ק"מ ובהמשך 10, 15, 20. הגעתי ל - 25 בשלב מסוים ולכן העלייה ההדרגתית מלווה בקושי תמידי."
 
 
שאלה מס' 7: מה גרם לך להתמיד ולא ולוותר?
 
תשובה: "במבט לאחור, תמיד היו לי רגרסיות בשגרת האימונים. פתאום תקופה של פעילות ובחורף האטה משמעותית עד כדי אפס פעילות, אף פעם זה לא היה רציף."
 
 
שאלה מס' 8: איך הספורט תרם לחיי היומיום ולתפקוד הפיזי שלך?
 
תשובה: "אין אפס, הספורט תורם לערנות, חיוניות, להרגשה טובה, חוזק פיזי, תחושות טובות ופחות סרבול ביום יום."
 
 
שאלה מס' 9: מה היו ההבדלים בכושר הגופני כאשר התחלת וכאשר הגעת לשיא הכושר?
 
תשובה: "התחלתי עם רכיבה על אופניים 5 ק"מ, הגעתי ל 25 ק"מ. בשחייה התחלתי עם 5 בריכות סיימתי עם 30. בחדר הכושר התחלתי עם 20 דקות אימון כוח במכשירים והגעתי ל - 40 דקות."
 
 
שאלה מס' 10: אילו טיפים אתה יכול לתת למתאמנים כבדי משקל חדשים שרוצים להתחיל לבצע פעילות גופנית?
 
תשובה: "הטיפ הכי גדול למי שרוצה להתחיל, זה לעשות את הדברים בהדרגה איטית מאוד. אולי שווה להיעזר בהדרכה על מנת לצמצם פציעות שגורמות לרגרסיה בשגרה, ולבחור משהו שנהנים ממנו. אבל יחד עם זאת, עדיין לא הגעתי למצב שאני מגייס מוטיבציה מתי שאני רוצה ביום יום על מנת לשמור על שיגרת אימונים קבועה. זה תמיד אצלי על בסיס קריזה לתקופה ועוד פעם יש רגרסיה וחוזר חלילה ככה הרבה שנים."
 
 

סיכום

"החיים הם כמו רכיבה על אופניים, אם קשה לך סימן שאתה בעלייה", לא ברור כל כך מיהו האדם שהגה את המשפט הזה, אך ללא ספק אפשר ללמוד ממנו המון.


אם גם אתם מתקשים לקיים אורח חיים אקטיבי, אני מניח שתוכלו לקחת המון מהתשובות של ש' ולנסות להתחיל את המסע הספורטיבי שלכם. לא תמיד זה יהיה קל, אבל מי אמר שקל זה טוב? אם נחשוב על זה לרגע, אפשר להבחין שרוב הדברים החשובים לנו בחיים לא היו קלים להשגה.


שאיפות, מטרות ואתגרים כמו הצלחה אישית ומקצועית, לימודים, ניהול פיננסי, משפחה, זוגיות, עבודה וקריירה הם לא דברים "שבאים בקלות", אך ללא ספק ראויים להשקעה. גם הבריאות והגוף שלנו דורשים השקעה והם שווים כל פיסת זמן ומאמץ שתוכלו לתת.


אני מקווה שלקחתם אתכם לפחות משהו אחד מהשיחה עם ש'. עד כאן בפינתנו, ניפגש במאמר הבא ועד אז תשמרו על כושר.

חדש יותר ישן יותר