4 אלטרנטיבות מומלצות לאימון ריצה

פעילויות לאנשים שלא אוהבים לרוץ
 

לא פעם שמעתי מהרבה אנשים שרוצים להיכנס לכושר שריצה היא האתגר הקשה ביותר עבורם, והמון פעמים היא גם זו שמונעת מהם להתמיד בתהליך.


אין ספק שהריצה היא אולי מלכת האירובי הבלתי מעורערת ורבים יגידו שאין שניה לה. הריצה מצוינת על מנת לפתח כושר גופני, לשפר את סיבולת הלב - ריאה, להטיב עם תפקוד הלב, לשרוף קלוריות, לחזק את השלד ורשימת היתרונות עוד ארוכה. בנוסף מבחינה טכנית הריצה היא פעילות גופנית שיחסית קל לנו לבצע בצורה מאוד "טבעית", אחרי הכל את מיומנויות ההליכה והריצה אנו רוכשים בגיל צעיר מאוד.


אך למרות כל הטוב שיש לריצה להציע ישנם לא מעט אנשים שעדיין לא מצאו את הדרך אל ליבה ורבים מתקשים להתמיד בה. עקב סיבה זו בחרתי להציג במאמר זה 4 אלטרנטיבות מעולות!


אך לפני כן, כמו שאני תמיד אומר "אי אפשר שלא לאהוב לרוץ, פשוט עדיין לא מצאתם את הדרך לשם". תמיד אמליץ לנסות שוב ושוב כי כשמוצאים את הדרך הנכונה אי אפשר להפסיק לרוץ .


קפיצה בחבל

קפיצה בדלגית (חבל קפיצה) - פעילות אירובית מעולה שיכולה לתת מענה לא רע לאנשים שלא אוהבים לרוץ. כל הציוד הנדרש הוא חבל פשוט כך שמבחינת תקציב לא דרושה השקעה רבה. בצד הטכני תצטרכו להשקיע למידה והתמדה על מנת להגיע לרמה בה תוכלו לבצע אימון קפיצות שלם ורציף. ניתן לגוון את האימון עם סוגי חבלים שונים, משקולות בידיות ובמקצבי קפיצה שונים ומאתגרים.

 

שחייה

שחייה - מי שמכיר אותי כבר יודע כמה אני אוהב את המים והשחייה בעיני היא שילוב בין ספורט ואומנות. השחייה יכולה להיות פעילות מעולה! כל הציוד הדרוש הוא בגד ים נוח, משקפת (אפשר גם כובע שחייה וציוד נלווה) ואפשר להיכנס לים או לבריכה ולבצע אימון מדהים. גם כאן השחייה דורשת למידה של מיומנויות טכניות וסגנונות שחייה בכדי להתאמן באופן רציף. לאחר למידת היסודות (לרוב סגנונות החזה והחתירה) ניתן להתקדם לסגנונות מתקדמים יותר כמו פרפר או גב תחרותי, לשנות את מקצבי התנועות ולבנות תוכנית שחייה לטווח ארוך. אז אם אתם אנשים של מים קדימה לשחייה ואל תשכחו להיכנס לחוף/בריכה תחת השגחת מציל!


רכיבה על אופניים

רכיבה על אופניים - אין ספק שרכיבה על אופניים היא ספורט משחרר ועוצמתי, אפשר לרכב קילומטרים רבים וליהנות מנופים, מהירות ורוח טובה. רכיבה על אופניים יכולה להיות אימון מעולה. מבחינה טכנית, כל שנדרש הוא לדעת לרכב בצורה בטוחה ומאוזנת ואפשר לצאת לדרך (עם קסדה ומגנים כמובן). את מיומנויות הרכיבה רובנו רוכשים כילדים וניתן גם ללמוד מיומנות זו בגיל מאוחר יותר .


מבחינת ציוד, האופניים הם ספורט לא זול במיוחד אבל בריאות לא קונים בכסף. רצוי להצטייד בקסדה, מגנים, חליפת רכיבה ומשקפיים בכדי להישמר מפציעות ותאונות. לאלו השואפים גבוה יותר ניתן לשפר את רמת הטכניקה ברכיבה עם מדריך רכיבה מוסמך ומקצועי עבור תחרויות, קבוצות רכיבה או סתם כדי להשתפר ולהיות רמה אחת מעל כולם.


קיק בוקס

אם אתם אוהבים קצת אקשן קיק בוקס יכול להיות תחליף ריצה מעולה עבורכם. עם דופק גבוה, פיתוח מיומנויות לחימה וארדנלין בשמיים הקיק בוקס מעניק חווית אימון חזקה ומשחררת. גם כאן יש צורך בציוד די מינימלי של כפפות ושק אגרוף, בנוסף תוכלו למצוא המון מסגרות וקבוצות אימון ברמות שונות שיעזרו לכם למצוא את אמן הלחימה שבכם.

 
עד כאן 4 פעילויות לאנשים שלא אוהבים לרוץ, בהצלחה!
חדש יותר ישן יותר