המדריך לבחירת מאמן כושר אישי

המדריך לבחירת מאמן כושר אישי

טיפים לבחירת מאמן כושר מעולה, שיעזור לכם להגיע ליעדים שלכם בזמן הקצר ביותר.

בעבר, מאמן כושר אישי היה מותרה שרק המפורסמים והעשירים יכלו להרשות לעצמם; הם הרזו, חיטבו ואפשרו להם לעלות על המסך הגדול או השטיח האדום עם גוף מעורר קנאה, שנראה כאילו היה שם מאז ומעולם.


היום, אימון כושר אישי הפך לנחלת הכלל וכל מי שרוצה יכול ליצור קשר עם מבחר רחב של מאמני כושר בסביבתו ולהתחיל להתאמן באופן קבוע. אבל, למרות שכמעט כל אחד ואחת רוצים לרזות, להתחטב, לרדת במשקל או לקחת חלק באורח חיים בריא, מעטים האנשים שיוצרים קשר עם מאמן כושר, מתמידים ובאמת משיגים את המטרות שלהם.


2 הסיבות העיקריות לתופעה, הן חוסר במוטיבציה או חוסר מקצועיות של המאמן – נכון, הסיבה הראשונה הרבה יותר נפוצה, היות ואנשים רבים מתקשים להתחייב ולהתמיד באורח חיים בריא הכולל כושר ושינוי בתזונה – אבל לפעמים, היכולת להתמיד והמוטיבציה להצליח נפגעות בגלל מאמן שאינו מקצועי או היעדר חיבור אמיתי בינו לבין המתאמן.


כדי לעזור לכם לעשות את הצעד הראשון לכיוון אורח החיים הבריא והנחשק, אספנו עבורכם 4 טיפים לבחירת מאמן כושר מוצלח, שאם תתמידו באימונים ותעקבו אחר ההנחיות, תגיעו בדיוק למקום שבו אתם רוצים להיות.


הכשרה

הטיפ הראשון שלנו, הוא כמובן לשים לב שאכן יש לאותו מאמן הכשרה בתחום. לא חסר מאמנים שלא סיימו (או מעולם לא התחילו) את קורס מאמני הכושר, וכעת הם מאמנים ללא תעודת הסמכה. ההכשרה שעוברים מאמני כושר בקורס כוללת הרבה יותר ממה שאנשים רבים חושבים; כחלק מתוכנית הלימודים המאמנים לומדים תחומים כמו אנטומיה, פיזיולוגיה, קינזיולוגיה, תזונה, פציעות ספורט ועוד...


מאמן כושר ללא הכשרה הוא אדם שיכול לא רק לסכן אתכם, אלא גם למנוע מכם להתקדם ולהגיע למטרות שלכם, תוך כדי לקיחת תשלום מלא, בלי תוצאות בשטח – לכן וודאו שהאדם שאתם רוצים להתאמן אצלו אכן מוכשר לאמן אתכם.


נראות ומקצועיות

גם אם למאמן יש הכשרה, זה לא אומר שרמת האימון אישי והשירותים הנלווים שלו גבוהה מספיק כדי להשיג תוצאות ולתת תמורה לכסף שלכם. מאמן כושר אישי מעולה צריך להגיע בזמן לכל אימון, ליצור תכנית אימון ספציפית, מושקעת ומותאמת אישית, הכוללת גם תפריט תזונה ומעקב משקל והיקפים, הוא יסביר לכם על התהליך שאתם עומדים לעבור ומה עליכם לעשות כדי להשיג את המטרות שלכם, ישמור על שפה והתנהגות מקצועיות וכמובן, יצליח להדגים ולהעביר את האימון בקלות.


תארו לעצמכם מאמן כושר שכותב לכם תפריט תזונה על דף ממחברת שורות או אחד שמאחר לאימונים או אינו שומר על שקיפות ומסביר כל צעד בתהליך שאתם עוברים יחד. האם אתם תתרשמו או תסמכו על מאמן שאינו מצליח להדגים כראוי תרגיל או מתעייף אחרי חצי אימון?


ידע והכשרות נוספות

יש מאמנים שמסיימים קורס מאמני כושר בסיסי ומתחילים לאמן אנשים עם הידע והניסיון שצברו – והם באמת מאמנים טובים.


אבל אם אתם לא מסתפקים במאמן טוב ואתם מחפשים מאמן מצוין – אז הטיפ הבא הוא בשבילכם. מאמן כושר מעולה לא יסתפק בהכשרה הבסיסית שקיבל בקורס וימשיך לצבור ידע מכמה שיותר מקורות; הוא יקרא את כל המחקרים והמאמרים האחרונים בתחום הכושר והספורט, יעשה קורסים והשתלמויות ויצבור כמה שיותר ידע, שיוכל לשפר את רמת האימון שלו.


הוא ידע בדיוק כיצד הגוף פועל ומה יהפוך את הפעילות שלו לאופטימלית, הוא יזהה את הסימנים שמצביעים על קושי ועל התקדמות והוא ידע לענות על כל שאלה שתשאלו אותו בנושא.


כימיה

גם אם יעמוד לפניכם מאמן הכושר המושלם, שיגרום להרזיה מהירה, הצרת היקפים והעלאת מסת השריר תוך חודשיים, אם אין ביניכם כימיה, יהיה לכם קשה להתמיד והאימון עצמו עלול לעבור במבוכה או אפילו בכעס. התקשורת בין המאמן למתאמן חשובה וכך גם הכיף שלכם והאמון שאתם נותנים במאמן, לכן אם אתם לא מסתדרים איתו, הגיע הזמן לעבור לשם הבא ברשימה שלכם, כי הכיף, הצחוקים והשיח באמון שווים לא פחות מהרזיה וירידה במשקל.


כמו שהגננת של הילד, היועץ האישי, מעצב הפנים, השיננית והרופא שלכם צריכים להיות מעולים ואתם לא תסתפקו בפחות, גם מאמן הכושר שלכם צריך להיות הטוב ביותר – הרי הוא אחראי בסופו של דבר על הבריאות שלכם, ומה חשוב יותר ממנה? עד כאן לבינתיים, תבחרו נכון ושמרו על הכושר!

 

לקריאה נוספת:

זהו מאמר אורח באתר פיטנסופיה. כתבה וערכה: נועם בן חיים מייסדת הסיפור של נועם.
חדש יותר ישן יותר