10 סיבות טובות לרוץ עם הכלב שלך

הכלב - חברו הטוב ביותר של האדם

החיבור בין האדם לכלב אינו תגלית חדשה, עוד לפני עשרות אלפי שנים נוצר הקשר הראשון בין האדם לאביו הקדמון של הכלב – הזאב, ומאז הפכו השניים לחברים הטובים ביותר. כיום כלבים הם בעלי תפקידים חשובים ביותר המסייעים לאדם במגוון תחומים כמו: שמירה, תקיפה, איתור, הצלה, עבודה, טיפול, ציד, רעיית צאן ובקר ואפילו משמשים ככלבי נחייה לעיוורים. ללא ספק הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם, וכמו כל חבר טוב, אין כמו לצאת ולבלות יחד בטיולים, בנסיעות וכמובן שגם להתאמן יחד.
 
במקרה שלא ידעתם, ידידינו על ארבע הם יצורים אנרגטיים במיוחד ותמיד ישמחו לארח לנו חברה בזמן פעילות גופנית. אז בלי הרבה דיבורים מיותרים – עשר סיבות לבצע ריצה עם הכלב שלכם!

לרוץ בכיף

לכל מי שיש כלב, מכיר את ההתלהבות ברגע הקסום בו אנו מוצאים את ידידינו לטיול. רוב הכלבים הם יצורים אנרגטיים מאוד, וריצה לצידם פשוט תגרום לכם לחייך יותר. כשתתחילו לרוץ תראו כיצד כלבכם רץ בהנאה ובשמחה, כך אתם גם מבצעים פעילות גופנית וגם גורמים לחברכם היקר לשמוח ולשחרר אנרגיות, כיף אמיתי.

 

שתי ציפורים במכה אחת

סיבה מעולה לרוץ עם הכלב שלכם היא שבכל מקרה תצטרכו להוציא את הכלב לטיול, אז למה לא להפיק מזה את המירב? חשבו על זה, אתם מרוויחים אימון מעולה, זמן איכות עם ידידכם וגם דואגים לטיול מהנה במיוחד.

 

הפרטנר המושלם לאימון

 באופן כללי, כלבים הרבה יותר מהירים באיתנו, אבל הם תמיד ידעו להתאים את עצמם (כאשר מסבירים להם) לקצב האימון. עם פרטנר כה מתחשב ושמח, תמיד תזכו ליחס אישי ותחרות הוגנת. 


מוטיבציה בשפע

אז נכון, ידידנו על ארבע אמנם יתאים את עצמו אלינו, אבל ברגע שנגביר את הקצב נגלה פרץ מוטיבציה עצום שרק מחכה לרוץ עוד ועוד. ריצה עם כלב היא פעילות מאתגרת, מכיוון שלא משנה כמה מהר נרוץ, חברינו תמיד יעמדו בקצב וידאגו לעודד ולאתגר אותנו.

 

ריצה בטוחה יותר

לא משנה אם יש לכם כלב קטן או גדול, ריצה עם ידידנו על ארבע תמיד תהיה בטוחה יותר. לכלבים חושים מפותחים יותר, ואם משהו במהלך האימון אינו נראה כשורה, חברנו הטוב ביותר ידע לסמן ולהתריע לנו על כך.

 

קשרים חברתיים וזוגיות

זה לא סוד שאנשים בעלי גישה טובה לבעלי חיים נתפסים בעיני רוב כאנשים חיוביים. לרוץ עם הכלב שלכם יכול לפתוח דלתות שעשויות להוביל לקשרים חברתיים חדשים ואפילו מציאת זוגיות.


כאן ועכשיו

ריצה לצידו של ידידנו הטוב דורשת מאיתנו להיות ערניים יותר לסביבה בה אנו נמצאים, וכמובן קשובים לצרכיו של חברינו היקר. כאשר אנו אחראים על הכלב שלנו בעת הריצה, אין לנו זמן להרהר במחשבות טורדניות וכל מה שנשאר זה לחיות את הרגע.


בריאות כפליים

הבריאות שלנו ושל ידידינו על ארבע חשובה לנו, ופעילות גופנית תורמת רבות לשיפור הבריאות ולשמירה על משקל תקין, גם בקרב בני אדם וגם בקרב בעלי חיים. אז בפעם הבאה שתחזרו מריצה עם ידידכם הטוב ביותר, תדעו ששמרתם על גם בריאותכם וגם על בריאותו.


בית רגוע

 המון בעיות התנהגות בקרב כלבים נובעות מחוסר פעילות גופנית ושעמום. ריצה עם הכלב שלכם עשויה להיות פתרון מעולה לכך. נסו זאת, ואולי תתפלאו לראות עד כמה אימון מעייף יכול להטיב עם התנהגותו של כלבכם בבית ובחוץ.


סביבת אימון בריאה יותר

כאשר אנו יוצאים עם ידידנו הטוב ביותר לריצה, עלינו לבחור אזורים בהם הוא יוכל לרוץ ללא חשש ממשטחים מסוכנים, חשיפה מוגברת לשמש ואוויר מזוהם. תמיד נשאף לבחור עבור הכלב שלנו אזור נקי, בריא ומוצל לרוץ בו, והבחירה הזו משפיעה גם על בריאותינו בעקיפין.

 

סיכום

ובכן חברים, זה עתה סקרנו עשר סיבות לרוץ עם הכלב שלכם. עם קצת שעות אילוף ותקשורת טובה, הכלב יכול להיות הפרטנר המושלם לאימון שלכם ללא ספק. אם אתם מחפשים שותף לאימוני ריצה או מישהו שיעודד וידחוף אתכם להתאמן, אולי כדי לשקול להיעזר בחברינו הטוב ביותר. רגע לפני סיום המאמר – חשוב להיות קשובים לגופכם ולכלביכם. יש לדאוג לבצע את האימונים עם ידידינו בתנאים ראויים ובשעות נוחות, על מנת לשמור על בריאותם התקינה. אחרי הכל הם תמיד שם כדי להגן ולשמור עלינו, וגם אנחנו צריכים לשמור ולהגן עליהם.

חדש יותר ישן יותר