כך תהיו בריאים ביותר - משולש הבריאות

הרבה אנשים רוצים להתחיל לאמץ לעצמם אורח חיים בריא, אך לא כולם יודעים מהיכן להתחיל.  בדיוק בגלל זה אני מתגאה להציג בפניכם את המשולש שיעזור לכם להתחיל את הצעד הראשון לאורח חיים בריא ופעיל: 

משולש הבריאות

אז כמו שאתם רואים לפניכם יש משולש (סוג של תמרור הייתי אומר) ובכל צלע מצוין רכיב אחד הכרחי לקידום אורח חיים בריא. על מנת לאפשר לגופנו את הטוב ביותר נשאף לקיים בשגרת חיינו כל רכיב במשולש על הצד הטוב ביותר, לא תאמינו מה משולש אחד יכול לעשות בשבילכם!
 
אז נתחיל ברכיב הפשוט מכולם:

מנוחה

ללא ספק אם מנוחה היא חלק מאורח חיים בריא אז המשולש שלנו הופך מאוד קל לביצוע, והאמת שמנוחה אכן הכרחית לגופנו על מנת להתאושש מעומסים, להפיג מתחים ולאפשר פעילות תקינה של מערכות הגוף. הקפידו על 8 שעות שינה בממוצע, קראו ספר או עיתון, הקדישו לעצמכם זמן ושקט על מנת לנוח ולתת לגופכם להתאושש. כמו שאתם יודעים כדי שמנוחה תיכנס למשוואה צריך גם מאמץ וזה מוביל אותנו לרכיב הבא....


פעילות גופנית

את יתרונותיה הרבים של הפעילות הגופנית אני בטוח שרובכם מכירים, ולאלה שלא הנה טעימה קטנה:
 
שיפור מערכת הלב והדם, חיזוק שרירי השלד, התייעלות צריכת חמצן, פיתוח שיווי משקל קואורדינציה, חיזוק מערכת העצבים והחיסון, גמישות ועוד-אין סוף יתרונות ברשימה... אז אכן חשוב לשמור על פעילות גופנית וכבר מהיום תוכלו לצאת להליכה או ריצה לאורך החוף או לאימון משקולות מאתגר, אם תרצו לגוון תוכלו לקנות אופניים ולצאת לרכיבה מרעננת ואם אתם אנשים של מים, אין כמו שחייה טובה כדי לפתוח או לסגור את היום! יש המון דרכים להיות פעיל רק תבחרו.


תזונה

כולם כבר יודעים שהתזונה היא חברתה הטובה ביותר של הפעילות הגופנית וגם לה יש השפעה רבה על בריאותינו.


תזונה מאוזנת תספק לגופנו אנרגיה, ויטמינים, מינרלים ואת אבות המזון לו הוא זקוק (פחמימות, חלבונים , שומנים). יש אלפי שיטות ותפריטי תזונה ועדיין לכולם קיים מכנה משותף כשמדובר בקידום הבריאות. כדי להתחיל לאמץ תזונה נכונה ונסו להקפיד על שלושה מושגים פשוטים: מה, כמה, מתי.


מה - מייצג את מה שאנו אוכלים. תמיד תשאפו לאכול את המזון בצורתו הגולמית והשלמה במקום לצרוך מוצרי מזון מעובדים מאיכות ירודה.


כמה - מייצג את כמות האוכל שאנו אוכלים. פרמטר זה משתנה בהתאם למטרותיכם (חיטוב, בניית מסת שריר, הרזיה וכו...) אך כאשר מדובר בבריאות נסו לשמור את כמות מזון מאוזנת כזו שתיתן סיפוק לבטן הרעבה אך לא תכביד עליכם במהלך היום.


מתי - מייצג את הסדר ותזמון הארוחות. נסו ליצור לכם סדר ומספר ארוחות מוגדר לאורח כל היום ועמדו בו. אל תתפתו לאכול בין הארוחות וצרו לעצמכם סביבה נוחה לתפריט מאוזן.


עד כאן בפינתנו עם משולש הבריאות, נסו את הרכיבים הללו ולא תאמינו איזה שינוי חיובי תעניקו לגופכם.


*מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני כל שינוי תזונתי או מאמץ גופני על מנת להימנע מפציעות או חוסרים תזונתיים מיותרים.

חדש יותר ישן יותר